Παιδί/Εκπαίδευση

Η μελέτη της νευροφυσιολογίας του εγκεφάλου, έχει δημιουργήσει προοπτικές για βελτίωση στους τρόπους εκπαίδευσης, ρίχνοντας φως στους μηχανισμούς της προσοχής, στη βιοχημεία της μνήμης, στους τρόπους επεξεργασίας των πληροφοριών από τα εγκεφαλικά ημισφαίρια και τη σχέση τους με τη μάθηση κ.α. Οι άνθρωποι που μελετούν τη μάθηση δε μπορούν να αγνοούν τα δεδομένα νευροφυσιολογίας και της ψυχοφυσιολογίας. Οι προσπάθειες των εκπαιδευτικών να τροποποιήσουν την εκπαιδευτική θεωρία και πράξη με βάση...
  • Αυτισμός - Ο κόσμος χρειάζεται όλων των ειδών τα μυαλά (Tedx video)

    Αυτισμός: Ο κόσμος χρειάζεται όλων των ειδών τα μυαλάΗ Τεμπλ Γκράντιν, η οποία διαγνώστηκε με αυτισμό στα παιδικά της χρόνια, μιλά για το πώς λειτουργεί το μυαλό της και μοιράζεται μαζί μας την ικανότητά της να "σκέφτεται με εικόνες", κάτι που τη βοηθά στην επίλυση προβλημάτων, στα οποία οι νευροτυπικοί εγκέφαλοι πιθανώς να αποτύχουν. Τονίζει ότι ο κόσμος έχει ανάγκη από ανθρώπους που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού: σκέφτονται με εικόνες, με μοτίβα, με λέξεις και με όλους τους τρόπους που ένα έξυπνο "σπασικλάκι" μπορεί.
  • Πολλά πνευματικά ερεθίσματα στα 4, γερό μυαλό στα 18

    Πολλά πνευματικά ερεθίσματα στα 4, γερό μυαλό στα 18 Θέλετε το παιδί σας όταν μεγαλώσει να γίνει εξυπνότερο και να μπορεί να χειρίζεται καλύτερα τις καταστάσεις και τον κόσμο γύρω του; Αν ναι, δώστε του φυσικά αγάπη και στοργή αλλά κυρίως… διαβάστε του βιβλία, από τα πρώτα του κιόλας χρόνια, Μελέτη διαπίστωσε ότι όσο περισσότερα πνευματικά ερεθίσματα έχει ένα παιδί στην ηλικία των 4 ετών τόσο καλύτερα ανεπτυγμένος είναι ο εγκέφαλός του στα 18, χαρίζοντάς του υψηλότερη νοημοσύνη και καλύτερες γνωσιακές λειτουργίες.
  • Κατανοώντας τον εγκέφαλο των χαρισματικών παιδιών (case study χαρισματικού ενήλικα)

    Κατανοώντας τον εγκέφαλο των χαρισματικών παιδιώνΓιατί τα χαρισματικά παιδιά μπορούν να λύσουν ένα πρόβλημα πολύ γρήγορα χωρίς ωστόσο να μπορούν να περιγράψουν τα ενδιάμεσα στάδια; Γιατί μπορούν να λύσουν ένα πρόβλημα με πολύ δομημένο και πολύ γραμμικό τρόπο και να κάνουν λάθος σε μια απλή αριθμητική πράξη; Γιατί επηρεάζονται περισσότερο ή μπορεί να επηρεάζονται ελάχιστα από αισθητηριακούς περισπασμούς –οπτικούς, ακουστικούς, απτικούς, κλπ– από ό,τι οι μη-χαρισματικοί; Γιατί μπορούν να μάθουν πολύ εύκολα, να απομνημονεύσουν μεγάλες...
  • Τα σοφά (χαρισματικά) παιδιά

    Τα χαρισματικά (σοφά) παιδιά Αρχίζουν να περπατούν και να μιλούν πολύ νωρίς. Μαθαίνουν να διαβάζουν χωρίς να τα έχει διδάξει κανείς. Κάνουν περίεργες ερωτήσεις για την ηλικία τους και επιδίδονται σε πολύπλοκους συλλογισμούς. Βαριούνται εύκολα, αντιδρούν έντονα, αμφισβητούν τα πάντα. Μένουν στο περιθώριο... Τα χαρισματικά παιδιά. Αντιστοιχούν στο 1% του παγκόσμιου πληθυσμού. Χαρακτηρίζονται από σύνθετο τρόπο σκέψης, ποικιλία ταλέντων, έντονη κριτική διάθεση, τελειομανία, ιδιαίτερο χιούμορ,...
  • Καμία διαφορά μεταξύ κοριτσιών και αγοριών στη μαθηματική ικανότητα

    Καμία διαφορά μεταξύ κοριτσιών και αγοριών στη μαθηματική ικανότητα Μελέτη που βασίστηκε σε νευροαπεικονίσεις έδειξε ότι και τα δύο φύλα έχουν ισοδύναμη λειτουργία εγκεφάλου σε ό,τι αφορά την επεξεργασία των μαθηματικών. Θα το έχετε ακούσει και εσείς, ειδικά αν είστε γονείς κοριτσιών ή μπορεί ακόμη και να το πιστεύετε και οι ίδιοι: «Η μικρή μάλλον θα στραφεί προς τη θεωρητική κατεύθυνση αφού τα κορίτσια δεν έχουν μαθηματικό μυαλό». Στην πραγματικότητα όμως, δεν είναι καθόλου έτσι τα πράγματα, όπως δείχνουν ολοένα και περισσότερα ερευνητικά στοιχεία...