Τεστ IQ Μετρήστε το δείκτη νοημοσύνης σας κλίμακα Wechsler

Το επόμενο τεστ ευφυΐας αξιολογεί το δείκτη νοημοσύνης σας στην κλίμακα Wechsler έως και 160, αντιστοιχεί δηλαδή σε έναν στους 33.333 ανθρώπους. Αποτελείται από 20 δοκιμασίες που πρέπει να λυθούν σε 16 λεπτά. Θα σας δοθούν έξι σχήματα A, B, C, D, E, F, και θα πρέπει να εντοπίσετε ποιο από αυτά πρέπει να τοποθετηθεί στο τετράγωνο με το ερωτηματικό. Πρέπει να αναζητήσετε μια κοινή ιδιότητα μεταξύ των σχημάτων, είτε αυτή είναι οριζόντια, κάθετη ή συνολική. Οι ερωτήσεις γίνονται πιο δύσκολες καθώς προχωράτε. Αν αντιμετωπίσετε δυσκολία σε μια ερώτηση, μπορείτε να προχωρήσετε στην επόμενη και να επιστρέψετε σε αυτήν αργότερα. Αυτό το online τεστ IQ δεν μπορεί να μετρήσει με ακρίβεια τη νοημοσύνη σας, καθώς είναι αρκετά σύντομο. Το αποτέλεσμα της εξέτασης αποτελεί μόνο μια ενδεικτική εκτίμηση του δείκτη νοημοσύνης. Ακολουθούν σύντομες πληροφορίες περί της θεωρίας της νοημοσύνης του Charles Spearman και στη συνέχεια ένα λυμένο παράδειγμα για να κατανοήσετε τη λογική του τεστ νοημοσύνης, πριν προχωρήσετε στην εκτέλεσή του.

Υπάρχουν διάφορες απόψεις για τα στοιχεία και τις ικανότητες που συνθέτουν τη νοημοσύνη και τη δομή της. Αυτό το θέμα έχει απασχολήσει τόσο τους εμπειρικούς όσο και τους θεωρητικούς ψυχολόγους. Στις αρχές του αιώνα μας, ο Alfred Binet κατασκεύασε την πρώτη κλίμακα μέτρησης της νοημοσύνης, θεωρώντας τη νοημοσύνη ως μια γενική, αδιαφοροποίητη πνευματική ικανότητα. Ο Binet εργάστηκε εμπειρικά στην κατασκευή της κλίμακάς του, συμπεριλαμβάνοντας προβλήματα-ερωτήσεις που δεν απαιτούν σχολικές γνώσεις, αλλά αποτελούν κοινές εμπειρίες όλων των παιδιών και έχουν συνάφεια με την επίδοση στα σχολικά μαθήματα. Τα παιδιά που έλυναν σωστά τις ερωτήσεις του τεστ είχαν υψηλή επίδοση στα σχολικά μαθήματα, ενώ τα παιδιά που αποτύγχαναν είχαν χαμηλή σχολική επίδοση. Αυτή η πρώτη αδιαφοροποίητη άποψη για τη δομή της νοημοσύνης είναι γνωστή ως μονοπαραγοντική θεωρία (Παρασκευόπουλος, 1994).

Ο Charles Spearman, ένας ψυχολόγος βρετανικής καταγωγής, είχε μια διαφορετική ερμηνεία για τη φύση της νοημοσύνης σε σχέση με τον A.Binet. Αντί να επικεντρώνεται στην προσπάθεια της αξιολόγησης της νοημοσύνης, αναλύοντας τη στατιστική συσχέτιση των παραγόντων της, δημιούργησε μια νέα θεωρία που εισήγαγε τον γενικό παράγοντα "g". Η θεωρία αυτή επηρέασε τις ιδέες των ψυχολόγων για τη φύση και την εκτίμηση της νοημοσύνης για περισσότερο από 50 χρόνια. Επίσης, παρείχε ένα ισχυρό στήριγμα στους θεωρητικούς της κληρονομικότητας, οι οποίοι αποδέχονται τη νοημοσύνη ως μια πάγια, σταθερή και μετρήσιμη ικανότητα. Η θεωρία των "δύο παραγόντων" του Spearman προήλθε από πειράματα που διεξήγαγε, τα οποία έδειξαν ότι η απόδοση του σε ένα τεστ νοημοσύνης συσχετίζεται θετικά με την απόδοσή του σε ένα άλλο τεστ. Συνεπώς, οι υψηλές επιδόσεις σε ένα τεστ συνδέονται με εξίσου καλές επιδόσεις σε άλλα τεστ νοημοσύνης, καθιστώντας τη θεωρία του Spearman σημαντική για την κατανόηση της φύσης της νοημοσύνης και της αξιολόγησής της.

Ο παράγοντας "g" αναφέρεται στη συνολική επίδοση του ατόμου σε διάφορες νοητικές διαδικασίες. Η μέτρηση του παράγοντα "g" σχετίζεται με τη συσχέτιση και τη συμφωνία των βαθμολογιών που λαμβάνει ο εξεταζόμενος σε διάφορα τεστ. Ο Spearman χρησιμοποιεί τη στατιστική τεχνική της ανάλυσης παραγόντων στις βαθμολογίες του εξεταζόμενου και αποδεικνύει στατιστικά την ύπαρξη ενός γενικού παράγοντα "g" που είναι κοινός σε όλες τις διαδικασίες νοημοσύνης. (Πολυχρονοπούλου, 2001)

Στη θεωρία του Spearman γίνεται αναφορά σε έναν γενικό παράγοντα νοημοσύνης, συμβολίζεται με το "g", ο οποίος αποτελεί τη γενική νοημοσύνη κάθε ατόμου, όμοια με τη μονοπαραγοντική θεωρία του Binet. Επίσης, παρουσιάζεται η ύπαρξη ενός φάσματος ειδικών παραγόντων ικανότητας, τους οποίους αναφέρει ως "ειδικούς" και τους συμβολίζει με το "s". Ο "s" αποδίδει την απόδοση του υποκειμένου σε ένα συγκεκριμένο τεστ και εκφράζει τις ειδικές δεξιότητες του ατόμου στον τομέα που εξετάζεται. Σύμφωνα με αυτήν τη διεπίπεδη θεωρία, σε κάθε πνευματική δραστηριότητα, υπάρχουν δύο παράγοντες: ο γενικός "g" και ο ειδικός "s". Σε περίπτωση που το τεστ απαιτεί σύνθετη νοητική προσπάθεια, τότε το άτομο εξαρτάται περισσότερο από το γενικό παράγοντα "g", από ότι σε ένα απλότερο τεστ που απαιτεί αναγνώριση ή ανάκληση ερεθισμάτων, οπτικο-κινητικές και κινητικές δεξιότητες.

Θεωρία νοημοσύνης των δύο παραγόντων g factor του Spearman.

Παραδείγματα:

 

Προχωρήστε στο τεστ IQ

 

 

Βαθμολογία IQ Test

Απαντήσεις IQ αποτέλεσμα στην κλίμακα Wechsler
1 93
2 96 (1 στους 2 ανθρώπους)
3 100 (1 στους 2 ανθρώπους)
4 103 (1 στους 2 ανθρώπους)
5 106 (1 στους 3 ανθρώπους)
6 110 (1 στους 4 ανθρώπους)
7 113 (1 στους 5 ανθρώπους)
8 117 (1 στους 8 ανθρώπους)
9 120 (1 στους 11 ανθρώπους)
10 123 (1 στους 17 ανθρώπους)
11 127 (1 στους 29 ανθρώπους)
12 130 (πολύ κοντά στο επίπεδο Μένσα. 1 στους 44 ανθρώπους)
13 133 (1 στους 70 ανθρώπους)
14 137 (1 στους 135 ανθρώπους)
15 141 (1 στους 336 ανθρώπους)
16 144 (1 στους 606 ανθρώπους)
17 148 (1 στους 1,389 ανθρώπους)
18 152 (1 στους 3,448 ανθρώπους)
19 156 (1 στους 11,111 ανθρώπους)
20 160 (1 στους 33,333 ανθρώπους)
 
Διαβάστε στο τέλος του άρθρου για την μετατροπή αποτελεσμάτων IQ από την κλίμακα Wechsler
 
Καμπύλη Gauss παγκόσμιας κατανομής της νοημοσύνης
Καμπύλη του Gauss για την κατανομή του δείκτη νοημοσύνης
 

Η Μένσα (Mensa) είναι ένας διεθνής οργανισμός, μια παγκόσμια κοινωνία ανθρώπων στην οποία για να γίνει κάποιος μέλος, πρέπει να έχει Δείκτη Νοημοσύνης (I.Q.) που να τον κατατάσσει στο ανώτερο 2% του ανθρώπινου πληθυσμού. Ήτοι μεγαλύτερο ή ίσο του 148 στην Κλίμακα Cattel (που ισοδυναμεί με το 132 της κλίμακας Stanford-Binet και το 131 της κλίμακας Wechshler). Ιδρύθηκε το 1946 στην Οξφόρδη της Αγγλίας, από τον δικηγόρο Roland Berrill και τον Lancelot Ware, επίσης δικηγόρο και επιστήμονα. Σήμερα υπάρχουν εθνικές οργανώσεις Μένσα σε 45 χώρες σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα και μέλη σε περισσότερες από 100 χώρες του κόσμου. Ο αριθμός των ενεργών μελών υπερβαίνει τις 110.000.