ΔΩΡΕΑΝ ΤΕΣΤ IQ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ.

Το τεστ IQ με αριθμούς αποτελείται από μια σειρά ερωτήσεων (15) που σχετίζονται με τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε τις προτεινόμενες αριθμητικές ακολουθίες. Κάθε ερώτημα αποτελείται από μια ακολουθία αριθμών και έναν αριθμό που διαφέρει από την υπόλοιπη ακολουθία. Στόχος είναι να βρείτε τον αριθμό που διαφέρει και να τον αφαιρέσετε από τη σειρά, για να καταλήξετε στη σωστή απάντηση. Η διάρκεια του τεστ νοημοσύνης, είναι απεριόριστη και το μέγιστο σκορ που μπορεί να επιτευχθεί είναι 170 IQ στην κλίμακα Wechsler, αποτέλεσμα που επιτυγχάνει ένας στους 652,598+ ανθρώπους. Οι ερωτήσεις είναι δομημένες έτσι ώστε να γίνονται πιο δύσκολες όσο προχωράτε. Η νοημοσύνη θεωρείται ως μια πολύπλευρη έννοια που δεν μπορεί να περιοριστεί σε μία μόνο διάσταση ή παράμετρο. Αντιθέτως, περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές ικανότητες και δεξιότητες, όπως η γλωσσική ικανότητα, η λογική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η χωρική αντίληψη, η μνήμη και άλλες. Η εκτίμηση της νοημοσύνης συνήθως γίνεται με τη χρήση δοκιμασιών όπως το τεστ νοημοσύνης με αριθμούς, αλλά πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι η ευφυΐα είναι μια πολύπλοκη και πολυδιάστατη έννοια που δεν μπορεί να μετρηθεί με μία μόνο μέθοδο. Ακολουθούν σύντομες πληροφορίες περί των θεωρητικών προσεγγίσεων της νοημοσύνης και στη συνέχεια ακολουθούν 3 λυμένα παραδείγματα και ο τρόπος με τον οποίον θα δώσετε τις απαντήσεις.

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις και ορισμοί σχετικά με το τι ακριβώς αποτελεί τη νοημοσύνη. Ορισμένοι ορισμοί δέχονται ότι η νοημοσύνη είναι μια έμφυτη ικανότητα ή ένα ταλέντο που κατέχει κάποιος σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Άλλοι ορισμοί τονίζουν ότι η ευφυΐα είναι η ικανότητα λύσεως συγκεκριμένων ή αφηρημένων προβλημάτων, η ανταπόκριση σε νέα καθήκοντα και η κυριαρχία πάνω σε δυσχερείς καταστάσεις χάριν στη δυνατότητα προσαρμογής και στη χρήση των αναγκαίων κάθε φορά μέσων. Παράλληλα, οι Binet και Simon θεωρούν ότι η νοημοσύνη ορίζεται από μια θεμελιώδη ικανότητα, τη σωστή κρίση, τη σωστή κατανόηση και τον σωστό συλλογισμό, ο οποίος έχει τον ουσιαστικότερο ρόλο στη ζωή του ατόμου. Οι διαφορετικές απόψεις συμπληρώνονται από τον Gardner, ο οποίος υποστηρίζει ότι η νοημοσύνη δεν είναι μια ολική οντότητα, αλλά ένα σύνολο από σχετικά αυτόνομες ικανότητες, ταλέντα και νοητικές δεξιότητες. Επιπλέον, ο Piaget θεωρεί ότι η νοημοσύνη είναι η κατάσταση ισορροπίας προς την οποία τείνουν όλες οι διαδοχικές αισθησιοκινητικές και γνωστικές προσαρμογές, καθώς και όλες οι λειτουργικής φύσης ανταλλαγές του οργανισμού με το περιβάλλον του. Επίσης, ο Wechsler όρισε τη νοημοσύνη ως τη γενική και σύνθετη ικανότητα του ανθρώπου να δρα σκόπιμα, να σκέφτεται λογικά και να αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα τις απαιτήσεις του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντός του. Αντίθετα, ο Terman χαρακτήρισε τη νοημοσύνη ως την ικανότητα να σκεφτόμαστε αφηρημένα και ο Burt την περιέγραψε ως μια σταθερή, κληρονομημένη, γνωστική ικανότητα. Ο Estes υποστηρίζει ότι η νοημοσύνη είναι ένα χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς που καθορίζεται επίσης από τις γνωστικές λειτουργίες και τα κίνητρα.

 

Αυτό σημαίνει ότι η νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένας αριθμός ή ένα στατιστικό στοιχείο, αλλά αναφέρεται στον τρόπο που οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τον κόσμο γύρω τους. Συνεπώς, μπορούμε να πούμε ότι οι διαφορετικές απόψεις για τη νοημοσύνη μπορούν να συμπληρώνονται, καθώς καθεμία αντικατοπτρίζει μια διαφορετική πτυχή της νοημοσύνης. Για παράδειγμα, οι ορισμοί που τονίζουν την ικανότητα λύσης προβλημάτων μπορούν να συνδεθούν με την άποψη του Gardner ότι η νοημοσύνη αποτελεί ένα σύνολο από σχετικά αυτόνομες ικανότητες και νοητικές δεξιότητες, ενώ οι ορισμοί που τονίζουν την ικανότητα προσαρμογής μπορούν να συνδεθούν με την άποψη του Piaget ότι η νοημοσύνη αναπτύσσεται μέσω της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι η ευφυΐα είναι μια δυναμική ικανότητα που αναπτύσσεται στη διάρκεια της ζωής ενός ατόμου και που επηρεάζεται από το περιβάλλον στο οποίο ζει. Επομένως, οι ορισμοί που τονίζουν την ικανότητα προσαρμογής συνδέονται με αυτήν την άποψη του Piaget. Συγκεκριμένα, οι ορισμοί που εστιάζουν στην ικανότητα προσαρμογής τονίζουν ότι η ευφυΐα συνδέεται με τη δυνατότητα ενός ατόμου να προσαρμόζεται σε διαφορετικές καταστάσεις και περιβάλλοντα, να λύνει προβλήματα και να ανταποκρίνεται σε νέες καταστάσεις. Αυτή η ικανότητα προσαρμογής αναπτύσσεται μέσω της εμπειρίας και της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον, καθώς οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν διαφορετικές καταστάσεις και αναζητούν λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Έτσι, μπορούμε να πούμε ότι οι διάφοροι ορισμοί της ευφυΐας αποτελούν μια αντανάκλαση της πολυπλοκότητας του θέματος και της δυσκολίας στο να δοθεί μια ακριβής και καθολικά αποδεκτή έννοια. Ωστόσο, παρόλες αυτές τις διαφορές, οι ορισμοί συμπληρώνουν ο ένας τον άλλο και μας βοηθούν να κατανοήσουμε την ευφυΐα ως μια συνδυαστική ικανότητα που αφορά τη διαχείριση της πληροφορίας, την προσαρμογή στο περιβάλλον και τη δημιουργική σκέψη. Η ενσωμάτωση των διαφορετικών απόψεων στην κατανόηση της ευφυΐας μας δίνει μια πιο πλήρη εικόνα της έννοιας και μας βοηθά να αναγνωρίσουμε τη σημασία της στην ανάπτυξη της ανθρώπινης σκέψης και συμπεριφοράς.

 

Η νοημοσύνη αποτελεί μία σύνθετη νοητική λειτουργία, η οποία περιλαμβάνει πολλούς παράγοντες, όπως η ικανότητα για απόκτηση νέων εμπειριών και η προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Η σύγχρονη έννοια της νοημοσύνης συνδέεται με την ικανότητα του ατόμου να κρίνει λογικά, να σκέφτεται αφηρητικά, να επιλύει προβλήματα και να μαθαίνει γρήγορα. Η έρευνα στο χώρο της Ψυχολογίας έχει δείξει ότι η αφηρημένη και λογική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα απόκτησης γνώσης είναι οι βασικές δεξιότητες που απαιτούνται για την έννοια της νοημοσύνης. Η νοημοσύνη μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως η ποσότητα και η ποιότητα της ανθρώπινης γνωστικής εργαλειοθήκης, η οποία καθορίζεται από το βιολογικό υπόστρωμα αλλά και από τις ευκαιρίες που παρέχει το περιβάλλον για την απόκτηση χρήσιμων γνωστικών στρατηγικών. Συνολικά, η νοημοσύνη μπορεί να οριστεί ως ένα σύστημα παραγόντων σκέψης και μνήμης, λειτουργιών ή διαδικασιών, το οποίο περιλαμβάνει βασικές δεξιότητες όπως η αφηρημένη και λογική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων και η απόκτηση γνώσης. Επιπλέον, η ποιότητα και το περιεχόμενο της εργαλειοθήκης αυτής καθορίζονται από το βιολογικό υπόστρωμα αλλά και από τις ευκαιρίες που παρέχει το περιβάλλον για την απόκτηση χρήσιμων γνωστικών στρατηγικών. Συνεπώς, η νοημοσύνη είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο που επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες και μπορεί να εκφραστεί με διαφορετικούς τρόπους. Η κατανόηση αυτής της έννοιας είναι σημαντική για την ανάπτυξη της ανθρώπινης ικανότητας σκέψης και για την εκπαίδευση των νέων γενεών.

Παραδείγματα ερωτήσεων του τεστ IQ με αριθμούς:

 

Προχωρήστε στο τεστ IQ

 

 

Βαθμολογία IQ Test

Απαντήσεις IQ στην κλίμακα Wechsler Ποσοστό
1 95 - 110 1 στους 1,58 / 1 στους 3,9
2 110 - 115 1 στους 3,9 / 1 στους 6,3
3 115 - 120 1 στους 6,3 / 1 στους 11
4 115 - 120 1 στους 6,3 / 1 στους 11
5 120 - 125 1 στους 11 / 1 στους 21
6 125 - 130 1 στους 21 / 1 στους 44
7 130 - 140 1 στους 44 / 1 στους 261
8 130 - 140 1 στους 44 / 1 στους 261
9 130 - 140 1 στους 44 / 1 στους 261
10 140 - 150 1 στους 261 / 1 στους 2,330
11 140 - 150 1 στους 261 / 1 στους 2,330
12 140 - 150 1 στους 261 / 1 στους 2,330
13 150 - 160 1 στους 2,330 / 1 στους 31,560
14 160 - 170 1 στους 31,560 / 1 στους 652,598
15 >=170 1 στους 652,598++
Διαβάστε στο τέλος του άρθρου για την μετατροπή αποτελεσμάτων IQ από την κλίμακα Wechsler
 
Καμπύλη Gauss παγκόσμιας κατανομής της νοημοσύνης
Καμπύλη του Gauss για την κατανομή του δείκτη νοημοσύνης